مزیت رقابتی، راه نجات کسب و کارها در شرایط بحرانی
اگر از خودمان بپرسیم که چرا مشتری باید از ما خرید کند، به نتایج جالبی دست پیدا می کنیم.
مزیت رقابتی یکی از پایه ای ترین مباحث، در حوزه مارکتینگ و بازاریابی محسوب می شود. در واقع میتوان گفت که مزیت رقابتی پاسخی به این سوال مشتریست که من چرا باید از شما خرید کنم؟
دیدن ویدئوی این صفحه و عمل به نکات مهم آن می تواند کسب و کار شما را نسبت به رقبایتان در جایگاه بهتر و بالاتری قرار دهد. من مهدی معمارنژاد هستم و در بازار استان خوزستان و اهواز با مشاغل بسیاری همکاری داشته ام. بسیاری از مدیران کسب و کار یا صاحبان مشاغل کوچ و بزرگ حتی یک بار هم به این مسئله عمیقا فکر نکرده اند. اینکه مشتری وقتی در شرایط انتخاب قرار می گیرد، بین من و سایر رقبای من، چرا باید من را انتخاب کند. تمرکز روی ایجاد، یا تبلیغ مزیت های رقابتی می تواند به سرعت باعث رشد درآمد و توسعه جایگاه یک مجموعه در بازار شود.
بعضی کسب و کارها مزیت رقابتی دارند اما برای معرفی آن به بازار هدفشان تلاشی نکرده اند. انتظار اشتباهی که بعضی مدیران دارند این است که انتظار دارند مردم خودشان متوجه برتری و تفاوت آنها بشوند. این دیدگاه نادرست ممکن است یک کسب و کار را به سمت نابودی و حذف از بازار بکشاند.
نکته: اگر مزیت رقابتی ندارید، حتما به دنبال ایجاد آن باشید. اگر مزیت رقابتی دارید، آن را در بوق و کرنا کنید و تا میتوانید به روشهای مختلف مزیت هایتان را فریاد بزنید.
برای اینکه تشخیص بدهید به دنبال چه مزیت هایی باید بروید، کافیست رقبایتان را به خوبی رصد کرده و تلاش کنید نقاط ضعف آنها را پوشش بدهید. در مقابل با کشف نقاط قوت آنها می توانید همان موارد را در مجموعه خودتان تقویت کنید.
شاد و تندرست و موفق باشید
مهدی معمارنژاد
درباره مهدی معمارنژاد
من مهدی معمارنژاد هستم. مشاور و مدرس کسب و کار در اهواز و استان خوزستان. دارای مدرک هیپنوتیزم اریکسونی و ان ال پی از موسسه بادی اند مایند فرانسه. در زمینه مشاوره، آموزش و کوچینگ کسب و کار فعالیت جدی و موثر دارم. به کسب و کارهای زیادی کمک کردم که رشد کنند.
نوشته های بیشتر از مهدی معمارنژاد
دیدگاهتان را بنویسید